• Nieuwlandhof 99, Amsterdam

Ons team

directeur

Kwame Agyapong-Ntra

‘Meester’ Kwame is 37 jaar en heeft Rechten gestudeerd aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Omdat Kwame al vanaf zijn vroege tienerjaren huiswerkbegeleiding verzorgt, werd hij in de loop der jaren door steeds meer leerlingen ‘Meester’ Kwame genoemd. Inmiddels is Meester Kwame een boegbeeld in Amsterdam Zuidoost en heeft hij vele jongeren begeleid op weg naar een mooie toekomst. Zijn ultieme droom is zoveel mogelijk kinderen en jong volwassen te begeleiden het allerbeste uit zichzelf te halen. Deze toewijding en passie maken Kwame de meest geschikte directeur van SPE. Zijn rotsvaste vertrouwen in God, maar ook zijn vrouw en eigen kinderen (9, 6 en 0 jaar) vormen zijn drijfveer.

Je hebt maar één leven om je ouders trots te maken #maakjeouderstrots

Meester Kwame
CoÖrdinator Onderwijs

Magdalene Sinester

Magdalene is 28 jaar en heeft hbo Rechten gestudeerd. Naast dat Magda haar eigen modebedrijf runt, werkt ze ook als jurist voor de overheid. Net als Meester Kwame, heeft Magda jarenlang huiswerkbegeleiding gevolgd van hun vader Meester Maxwell. Sinds haar jonge tienerjaren gaf ze ook zelf huiswerkbegeleiding. Door haar ervaring op het gebied van onderwijs, stuurt Magda de huiswerkbegeleiders aan en bepaalt ze in samenwerking met de directie het lesmateriaal. Magda gelooft dat kinderen de toekomst zijn en investeert daarom met veel plezier en toewijding haar tijd en energie in hen.
COÖRDINATOR Marketing & Pr

Shirean Reijke

Shi is 35 jaar, trotse moeder van een zoon (8 jaar) en werkzaam voor de grootste sportretailer in de wereld. Omdat Shi zelf Rechten heeft gestudeerd aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en al jarenlange werkervaring heeft opgedaan, wil ze haar kennis en ervaring inzetten om een maatschappelijk doel te dienen. Bovendien weet ze dat er in elk kind een talent schuilt, dat ze graag benut ziet. Shi heeft ook in het verleden huiswerkbegeleiding gegeven bij Stichting SPE, maar zal zich nu voornamelijk richten op de PR & Marketing van de Stichting. Ze hoopt met haar creatieve manier van denken en haar enthousiasme te kunnen bijdragen aan de doorontwikkeling van de stichting.

Tiene Sanmoestaman

Tiene is onze meest ervaren huiswerkbegeleider. Zo heeft ze jarenlange werkervaring als docent Economie, Rekenen en Bedrijfsadministratie, maar beschikt ze ook over de relevante diploma’s ‘Bedrijfseconomie’ en ‘Leraar Bedrijfseconomie’. Met haar enthousiasme en betrokken persoonlijkheid weet Tiene haar kennis over te dragen aan onze leerlingen van alle leeftijden. Zelf wil Tiene graag een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij; haar betrokkenheid bij Stichting SPE is hier een voorbeeld van. Tiene heeft zelf ook twee kinderen die zelf inmiddels volwassen zijn.
Medewerker marketing & PR

Chenelva Dubois

Chenelva is 26 jaar oud en momenteel bezig met het afronden van de opleiding ‘Crossmediale Communicatie’ aan de hogeschool InHolland. Deze bezige bij heeft ook haar diploma Fashion & Management, is werkzaam als copywriter en soms als allround assistent voor kindermodellenbureau. Chenelva heeft een passie voor het werken met kinderen; ze haalt er voldoening uit en hecht waarde aan betekenisvolle tijdsbesteding. Omdat ze graag iets wil betekenen voor jongeren met een diverse achtergrond, voelt ze dat ze haar plek bij Stichting SPE gevonden heeft. Ze hoopt op creatieve manier bij te kunnen dragen aan het imago van de stichting. Boven alles, wil Chenelva niets liever dan een rolmodel zijn voor de jongeren.

Phoebe Wallace

Phoebe is 17 jaar en daarmee het jongste lid van ons team. Toch weet ze al heel goed dat ze een positieve impact wil hebben op iedereen die ze tegenkomt. Momenteel zit Phoebe in 6VWO en hoopt na haar eindexamen Geneeskunde te studeren in Amsterdam. Op jongere leeftijd heeft Phoebe bijles gevolgd bij Stichting SPE, waardoor ze haar cijfers van de vakken natuurkunde en wiskunde omhoog heeft weten te halen. Phoebe geeft nu zelf huiswerkbegeleiding, omdat ze graag anderen wil helpen. Haar gedreven werkhouding is terug te zien in alles wat Phoebe doet; dit hoopt ze over te kunnen dragen aan de leerlingen.

Damian Emanuel

Damian is 21 jaar en momenteel bezig met zijn master ‘Finance’ aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Damian heeft een grote passie voor voetbal en zet zich daarnaast graag maatschappelijk in door zijn kennis te delen met anderen. Stichting SPE is voor hem de perfecte plek om een bijdrage te leveren aan de kennisontwikkeling van onze leerlingen. Hij ziet de jeugd graag werken aan hun toekomst. Zijn eigen doel is financieel onafhankelijk zijn, maar bovenal wil hij gelukkig zijn met de mensen om hem heen.
COÖRDINATOR BEDRIJFSVOERING

Daniel Osei Nimako

Daniel is 22 jaar en momenteel bezig met de masteropleidingen ‘Forensic Science’ & ‘Chemistry’ in Amsterdam. Hij begon er zelf ooit als leerling, maar werkt nu al 5 jaar met plezier voor Stichting SPE. Daniel vindt het belangrijk om een rolmodel te zijn voor alle leerlingen, ongeacht hun schooladvies en hun ambities. Hij hoopt dat zijn doorzettingsvermogen, nieuwsgierigheid en onderzoekende houding de jongeren motiveert dichter bij hun doel in het leven te komen. Daniel is vastberaden overal het beste uit te halen, zowel uit zijn eigen studie als uit de leerlingen! Zijn strategische manier van denken komen van pas bij de bedrijfsvoering van de stichting.

Miguel Brown

Miguel is 19 jaar en volgt momenteel de opleiding ‘Bedrijfskunde’ aan de Hogeschool van Amsterdam. Tijdens zijn MBO opleiding ‘International Business Studies’ heeft hij stage gelopen in Engeland. Naast dat Miguel zijn Engels heeft bijgespijkerd, droeg deze periode ook bij aan een stukje discipline en zelfstandigheid. Binnen Stichting SPE wil Miguel dan ook graag bijdragen aan de zelfontwikkeling van de leerlingen. Zijn boodschap aan de jeugd is om het beste uit het leven te halen. Miguel’s doel is om zijn ouders trots te maken en hij hoopt hiermee ook de leerlingen te kunnen inspireren.

Lois Owusu-Mensah

Lois is 20 jaar en is momenteel deeltijd havo-leerling aan het Joke Smit College te Amsterdam. Zodra ze haar diploma heeft wil ze Pedagogiek studeren. Lois heeft al eerder huiswerkbegeleiding gegeven in haar vrije tijd, maar wil nu haar stempel drukken op de maatschappij door nauw bij SPE betrokken te zijn. Ze vindt dit leuk, omdat ze gelooft dat je niet slechts in een kind investeert, maar ook in diens toekomst. Het motiveert haar om te streven het beste uit zichzelf te halen en tegelijkertijd iets te betekenen voor een ander.

Ray-Jay Acheampong

RayJay is 18 jaar en net begonnen aan de studie ‘Commerciële Economie’ aan de Hogeschool van Amsterdam. Naast economie, is RayJay ook geboeid door de sport- en de modewereld. Ray is een bekend gezicht bij Stichting SPE; tijdens zijn middelbare schooltijd kreeg hij zelf huiswerkbegeleiding. In zijn zomervakanties koos hij ervoor bijles te geven aan anderen en tegenwoordig is hij een van onze vaste huiswerkbegeleiders. Ray wil graag bijdragen aan het opbouwen van de black community, en wil graag daarom een rolmodel zijn voor de jongeren.

Kofi Boateng

Kofi is 31 jaar en heeft de studie ‘Geneeskunde’ afgerond. Momenteel werkt hij als Arts Assistent Intensive Care. Al sinds zijn basis- en middelbare schooljaren was Kofi geregeld te vinden bij Stichting SPE. Hij heeft zelf jarenlang huiswerkbegeleiding gevolgd en wil nu graag kennis overdragen aan de volgende generatie. Zijn passie is om mensen te inspireren, beginnend bij de jeugd.

Malika Taytelbaum

Malika is 19 jaar en eerstejaars student Pedagogiek aan de HvA. Naast dat Malika graag sport, wordt ze blij van tijd doorbrengen met haar familie & vrienden. Malika heeft een passie voor het helpen van mensen, jong en oud. Ze wil graag een impact hebben op mensen om zich heen en hen motiveren te gaan voor wat ze echt willen. Malika gelooft dat niets onmogelijk is, en dit wil ze graag aan de jongeren van SPE meegeven. Haar studie maakt dat Malika, naast huiswerkbegeleiding, ook een bijdrage levert aan het pedagogisch klimaat van SPE.

Rexford Niikoi

Voorzitter
Rexford is 36 jaar. Hij is al geruime tijd werkzaam als zelfstandig fiscaal jurist en is dol op ondernemen. Al op jonge leeftijd was Rexford nauw betrokken bij de Stichting. Hij geeft al sinds zijn tienerjaren met veel gedrevenheid bijles aan de jongeren. Rexford vindt kwaliteit, continuïteit en duurzaamheid de belangrijkste bouwstenen voor elke organisatie. Als voorzitter is Rexford dan ook vastberaden om met deze bouwstenen van Stichting SPE een gerenommeerde organisatie te maken. Hij wil graag dat SPE de jongeren motiveert en stimuleert om het maximale uit hun schoolcarrière te halen.

Rebecca Awuah

Penningmeester
Rebecca is 31 jaar en is werkzaam als Accountant. Terwijl Rebecca Economie en Bedrijfseconomie Bsc en Accountancy & control Msc studeerde aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, is ze voor het eerst in aanraking gekomen met Stichting SPE. In eerste instantie omdat ze zelf hulp nodig had bij een vak. Omdat ze toen erg onder de indruk was van hoe zij en anderen werden geholpen, is Rebecca sindsdien met veel toewijding nauw betrokken gebleven bij het reilen en zeilen van de stichting. Momenteel is Rebecca de penningmeester van de stichting en springt ze graag bij om huiswerkbegeleiding te verzorgen.

Marion Nyantakyi

Secretaris
Marion is 31 jaar oud en werkzaam als jurist. Marion is via een kennis in aanraking gekomen met Stichting SPE. Zij heeft een lange tijd met veel plezier huiswerkbegeleiding gegeven en is inmiddels Secretaris van het bestuur. Het geeft Marion enorm veel voldoening om gedurende het schooljaar de jongeren te zien groeien in hun ontwikkeling. Persoonlijk vindt zij het belangrijk om te blijven groeien en meegaan met ontwikkelingen. Dit motiveert haar het beste uit zichzelf te halen, maar ook uit de jongeren. Omdat Marion erg sociaal is, schept ze met gemak een vertrouwensband met de jongeren.

Meld uw kind aan voor huiswerkbegeleiding

Toegankelijke huiswerkbegeleiding
Kennisontwikkeling