Ons team

Kwame Agyapong-Ntra

directeur
‘Meester’ Kwame is 40 jaar en heeft Rechten gestudeerd aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Omdat Kwame al vanaf zijn vroege tienerjaren huiswerkbegeleiding verzorgt, werd hij in de loop der jaren door steeds meer leerlingen ‘Meester’ Kwame genoemd. Inmiddels is Meester Kwame een boegbeeld in Amsterdam Zuidoost en heeft hij vele jongeren begeleid op weg naar een mooie toekomst. Zijn ultieme droom is zoveel mogelijk kinderen en jong volwassen te begeleiden het allerbeste uit zichzelf te halen. Deze toewijding en passie maken Kwame de meest geschikte directeur van SPE. Zijn rotsvaste vertrouwen in God, maar ook zijn vrouw en eigen kinderen vormen zijn drijfveer. Daarnaast is Meester Kwame uitgeroepen tot Amsterdammer van het jaar. Deze prestigieuze titel is een erkenning voor zijn buitengewone inzet en bijdrage aan de gemeenschap van Amsterdam. Meester Kwame heeft zich onderscheiden door zijn toewijding aan het begeleiden van jongeren en hen te helpen bij het bereiken van een mooie toekomst.

Je hebt maar één leven om je ouders trots te maken #maakjeouderstrots

Meester Kwame

Kwame Agyapong-Ntra

directeur

Je hebt maar één leven om je ouders trots te maken #maakjeouderstrots

Meester Kwame

Rexford Niikoi

Voorzitter
Rexford is 39 jaar. Hij is al geruime tijd werkzaam als zelfstandig fiscaal jurist en is dol op ondernemen. Al op jonge leeftijd was Rexford nauw betrokken bij de Stichting. Hij geeft al sinds zijn tienerjaren met veel gedrevenheid bijles aan de jongeren. Rexford vindt kwaliteit, continuïteit en duurzaamheid de belangrijkste bouwstenen voor elke organisatie. Als voorzitter is Rexford dan ook vastberaden om met deze bouwstenen van Stichting SPE een gerenommeerde organisatie te maken. Hij wil graag dat SPE de jongeren motiveert en stimuleert om het maximale uit hun schoolcarrière te halen.

Rebecca Awuah

Penningmeester
Rebecca is 31 jaar en is werkzaam als Accountant. Terwijl Rebecca Economie en Bedrijfseconomie Bsc en Accountancy & control Msc studeerde aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, is ze voor het eerst in aanraking gekomen met Stichting SPE. In eerste instantie omdat ze zelf hulp nodig had bij een vak. Omdat ze toen erg onder de indruk was van hoe zij en anderen werden geholpen, is Rebecca sindsdien met veel toewijding nauw betrokken gebleven bij het reilen en zeilen van de stichting. Momenteel is Rebecca de penningmeester van de stichting en springt ze graag bij om huiswerkbegeleiding te verzorgen.

Emma Freeman

Bestuurslid & Coördinator onderwijs
Emma is 41 jaar en is bestuurslid en coördinator onderwijs bij stichting SPE. Na 17 jaar in het bedrijfsleven is zij nu werkzaam als Docent Economie in het Voortgezet Onderwijs en loopbaan begeleider op het MBO. Emma motiveert jongeren om het beste uit zichzelf te halen en gelooft dat alle jongeren met de juiste begeleiding en motivatie hun doelen kunnen bereiken. Zij zet zich daarvoor in.

Yomo Guiamo

Huiswerkbegeleider

"Let's change our future, child by child". Dat is de motto van Yomo. Van jongs af aan heeft Yomo kinderen uit diverse bevolkingsgroepen leren kennen. Hetgeen dat Yomo opvallend vond, is het verschil in gedachtegang dat deze kinderen hadden. Kinderen waarvan hun ouders positief in het leven stonden, kwamen significant verder dan kinderen die dat voorbeeld ontbeerden. Yomo is van mening dat de mensen met wie je omgaat, je eigen drive en de mate van beperkingen van je gedachtegang zeer bepalend is voor het leven. Yomo werkt nu in de IT Auditing & Risk branche en verzorgt hij workshops in beleggingen. Daarnaast versterkt Yomo het team van Stichting SPE met lessen in Beta vakken. Yomo is geïnspireerd om wekelijks de mindset van de kinderen te veranderen en hen te laten groeien. Hiermee geeft Yomo wat terug aan de samenleving.

Angel Niels

Operationeel manager

Angel Niels is 21 jaar en studeert Rechten aan de Hogeschool van Amsterdam. Naast de voltijd studie werkt zij bij Stichting SPE als allround medewerker. Het geven van les ziet zij als een hobby. Haar grootste doel is de leerlingen motiveren en inspireren om te leren en het beste uit zichzelf te halen.

Daniel Nimako

Huiswerkbegeleider

Daniel is 25 jaar en momenteel bezig met de masteropleidingen ‘Forensic Science’ & ‘Chemistry’ in Amsterdam. Hij begon er zelf ooit als leerling, maar werkt nu al 5 jaar met plezier voor Stichting SPE. Daniel vindt het belangrijk om een rolmodel te zijn voor alle leerlingen, ongeacht hun schooladvies en hun ambities. Hij hoopt dat zijn doorzettingsvermogen, nieuwsgierigheid en onderzoekende houding de jongeren motiveert dichter bij hun doel in het leven te komen. Daniel is vastberaden overal het beste uit te halen, zowel uit zijn eigen studie als uit de leerlingen! Zijn strategische manier van denken komen van pas bij de bedrijfsvoering van de stichting.

Phoebe Wallace

Cindy Donkor

Lois Owusu Mensah

Sarafina Dixon